Het Roermondse taxibedrijf Personenvervoer Midden-Limburg kampte met een groot tekort aan goede taxichauffeurs. Daarom hadden zij het plan om zelf een rijschool voor taxichauffeurs te starten. Uiteindelijk groeide dit idee uit tot een rijschool voor taxi- én autobestuurders, zodat zij hun jarenlange kennis op zoveel mogelijk nieuwe weggebruikers konden overbrengen. Zij klopten bij verschillende bedrijven bij HUB73 – waaronder ons – aan om te helpen bij de lancering van deze nieuwe rijschool.
Uitzonderlijke huisstijl
De creatievelingen van MarketingMakkers gingen aan de slag met de positionering en het concept voor de rijschool. Zij kwamen al snel tot de conclusie dat de uitingen van de rijschool de jeugd aan moest spreken. Ze bedachten de naam ‘Rijschool In The Pocket’ en gingen aan de slag met de eerste teksten, waarin veel straattaal en humor terugkwam. Ondertussen gingen wij aan de slag met de huisstijlrealisatie. Een taak die wij normaliter niet op ons nemen, maar waar wij vanwege de haast die er vanuit de opdrachtgever achter zat graag een uitzondering voor maakten.